Calatorii

Blog De Vacanță Amsterdam

Amsterdam

This post is also available in: English

În iarna anului 2013 am decis să merg să îmi vizitez o amică în Olanda. Nu o mai văzusem de mult și chiar îmi doream să fac o escapadă în frumoasa Olanda, printre mori de vânt, cașcaval și doamne la vitrină 🙂

Amsterdam este orașul unde poți să-ți explorezi colțurile ascunse ale imaginației și să te simți liber. Foarte mulți turiști vin aici să experimenteze lucruri interzise în țările lor de origine, ca fumatul ierbii sau pentru a-și împlini plăceri carnale. Este comun să vezi persoane pufăind faimosul joint și zâmbind liniștiți în cafenele.

Aisel-Pod-AMS

În câteva zile petrecute aici am reușit să vizitez destul de multe locuri care m-au făcut efectiv să mă îndrăgostesc de Amsterdam, despre care vă voi povesti imediat.

Călătorie cu barca pe canal

calatorie cu barca pe canal Amsterdam

Nu am ezitat să mă plimb pe canal și să admir frumosul oraș de pe apă. Din barcă am avut o priveliște minunată, am văzut casele frumoase, podurile, orașul de aproape. Unele clădiri de pe marginea canalului erau un pic înclinate acest fapt dându-le numele de ”clădiri dansatoare”.calatorie cu barca pe canal Amsterdam

Canalul a fost creat pentru a ține marea sub control, iar acum oferă o modalitate foarte bună de a explora orașul altfel decât la pas. Nu e de mirare că Amsterdamul este supranumit Veneția din nord.

Casele au un design specific care mi-a plăcut foarte mult. Privindu-le este atât de plăcut și liniștitor.

Casa-AMS

Am rămas plăcut impresionată de clădirile minunate și sex shopuri, cafenele, baruri, dar și biciclete și muzee. Cel mai popular mijloc de transport aici este bicicleta. Un lucru uimitor despre Amsterdam este că există mai multe biciclete (1 milion în 2006) decât locuitori (800 000). Oamenii aceștia iubesc să circule prin oraș pedalând. Nu doar că este o obișnuință, este o tradiție și un stil de viață pentru ei.

Casa-de-Vis-AMS

Cașcaval olandez, YUM!

cascaval olandez, gauda

Olandezii au o pasiune pentru cașcaval atât pentru producție, cât și pentru consum. Cele mai populare feluri de cașcaval sunt Gauda, Edam, Hoorne. Dacă treceți pe lângă un magazin cu brânzeturi olandeze, intrați și încercați. Eu am gustat din diferite feluri de cașcaval care mi-au plăcut foarte mult.

Sex shopuri și The Red Light District

Amsterdam Sex Shop

Am vizitat diferite sex shopuri, foarte populare de altfel în Amsterdam. Am făcut și ceva cumpărături. Când ai de unde alege este și păcat să nu cumperi 🙂 Foarte mulți turiști se avântă în magazine și chicotesc pe seama produselor expuse. Aceste magazine fac parte practic din lumea acestui oraș unde poți vorbi liber despre sex fără să te simți rușinat sau inconfortabil.

Ce m-a marcat foarte tare a fost renumitul Red Light District sau Cartierul Roșu. Pot să vă spun că acolo am petrecut jumătate din zi admirând frumoasele doamne din vitrine, oprindu-mă la fiecare în parte să le salut cu un zâmbet. Prin fața acestor vitrine circulă un număr mare de persoane, femei, bărbați și copii deopotrivă. Da, copii. Am văzut mame împingând cărucioarele prin fața vitrinelor și salutând politicos. Aceste doamne din vitrine mi-au câștigat admirația pentru că a sta după un geam de sticlă întreaga zi nu poate fi un lucru chiar ușor. Le numesc doamne pentru că deși practică prostituția, scopul scuză mijloacele și asta nu este de criticat. La urma urmei sunt femei adulte capabile să facă propriile alegeri, iar Amsterdam este locul unde acest tip de muncă este legal. Compatibilitate perfectă.

Ca să complimentez experiența din Cartierul Roșu am fost sa vizitez unul din cele multe muzee de sex. Este atât de plăcut să poți să vorbești despre sex deschis fără să îți fie teamă că vei fi judecat sau că îl faci pe celălat să se simtă jenat 😉

Muzeul de figuri din ceară Madame Tussaud

Am vizitat și o atracție turistică foarte populară, Madame Tussaud. Madame Tussaud a fost o persoană adevărată. A trăit acum foarte mult timp, între anii 1700 și 1800. A învățat să facă sculpturi și măști din ceară de la medicul căruia îi servea ca menajeră. Această practică era o metodă de conservare a unor părți ale corpului sau a unor persoane decedate. Devenind maestră în arta modelării în ceară și-a deschis propriul cabinet de figuri prin 1835, cu 15 ani înainte să moară. Cabinetul ei avea și o cameră a terorii, în care erau afișate sculpturi în ceară ale criminalilor și victimelor din revoluția franceză. Acum la muzeu îi putem admira de aproape pe prințesa Diana, Angela Merkel, Dalai Lama, Wolverine, Queen, o mulțime de vedete și staruri ale Rock and Roll-ului, chiar și pe Mona Lisa, Albert Einstein sau pe însăși Madame Tussaud.

Amsterdam Dungeon

Eh…Aici mi-a plăcut foarte mult pentru că sunt crazy după adrenalină și tot ce este horror 😀 În Amsterdam Dungeon am avut parte de o călătorie în istoria Amsterdamului pe placul sufletului meu, prin show-uri de teatru în care am fost chiar participant. A fost o experiență unică în care am râs și am gustat puțin din trecutul de groază al Olandei. Revenind în secolul prezent am încheiat seara la unul din restaurantele din preajmă.

Trebuie să vă spun că m-am simțit al naibii de mică, femeile și bărbații fiind foarte înalți :)) Cu toate acestea Amsterdamul a fost generos și mi-a oferit o mini vacanță deosebită care mă hrănește cu amintiri plăcute. Experiența mea în Olanda s-a încheiat la un Spa din centrul orașului unde am înotat și am degustat o șampanie sărbătorind frumoasa mea aventură în Amsterdam, făcând despărțirea de acest loc mai ușoară.

Love, Aisel.

Aspire to Inspire!

S-ar putea sa-ti placa si