Calatorii

Grecia: Vacanta Insula Santorini

Aisel, Greece, Santorini Island, Fira

This post is also available in: English

„Călătorim nu pentru a fugi de viață, ci pentru ca viața să nu ne scape” – Anonim

În sfârșit a venit și timpul pentru vacanțe, perioada mea favorită din an! După cum mă știți, sunt o fire spontană și fac alegeri în ton cu ce îmi oferă viața. Iar de cele mai multe ori sunt o fericită pentru că alegerile pe care le fac. Nu doar în materie de vacanțe, sejururi sau concedii. Se dovedesc a fi întotdeauna alegeri pertinente, pline de experiențe frumoase și în final încununate cu succes.

De mult îmi doream să ajung în Santorini, aveam în minte un sejur în Grecia. Eram gata să explorez ceea ce câteva agenții de turism aveau să îmi ofere.

Așa că într-o zi plimbându-mă prin Mall. Am trecut pe lângă o agenție de turism și mi-a surâs poza din vitrină cu faimoasa Insulă Santorini. Mi-am urmat intuiția și am intrat să aflu câteva informații despre ofertele de sejur în Santorini. Totul a fost atât de perfect încât am cumpărat pe loc vacanța în Grecia.

M-am bucurat că am găsit cea mai bună dintre ofertele de vacanță în Grecia. Ceea ce m-a făcut instant să visez la cea mai frumoasă săptămână în una din cele mai exotice destinații.
Eram foarte bucuroasă că totul a decurs atât de rapid și de natural, și iată-mă cu vacanța cumpărată! Nu mai aveam nevoie să merg nicăieri, decât în vacanță.

Am plecat pe data de 28 iunie anul acesta și m-am întors pe 5 iulie. În săptămâna aceasta de vacanță mi-am propus să explorez aproape toată insula. Să mă bucur cât pot de mult de soare și priveliște. Ceea ce am și făcut, așa că am să vă povestesc mai multe despre cum am petrecut.

Cum am petrecut vacanța în Insula Santorini Grecia

Am fost cazată la un hotel de 5* din Fira. Oamenii care lucrează acolo sunt foarte plăcuți, veseli și foarte pozitivi. Mi-au făcut șederea cât mai frumoasă și m-am simțit ca acasă. A fost minunat că personalul de acolo a fost atât de bine pregătit să ne facă să ne simțim cât mai bine posibil.

Este plăcut să vezi oameni care îți zâmbesc și se poartă frumos cu tine fără să aștepte nimic în schimb. Aceștia sunt oameni exact pe placul meu 😉 care îmi dau speranță și mă fac să cred în Omul din fiecare din noi.
Genul acesta de persoane te îmbolnăvesc cu pozitivitatea lor :). E de-a dreptul contagioasă. Nu ai cum să te simți tristă sau îngândurată când ai asemenea oameni în jurul tău. Cu rezervele pline de emoții pozitive. Eram pregătită să mă simt bine și să uit de negativism și de probleme pentru toată perioada șederii mele în Santorini.

În fiecare dimineață am luat micul dejun la hotel admirând vulcanul și marea Egee. Peisajul, sunetul mării, briza mării, vulcanul pe care l-am admirat împreună cu albastrul senin al cerului mi-au trezit simțurile în fiecare dimineață. A fost un mod inedit și plăcut de a-mi reveni din somn și a mă pregăti pentru ziua care urma. A fost o experiență unică mereu nouă pentru mine.

Breakfast Hotel Santorini, Beautiful View Santorini Island

În prima zi când am ajuns am stat la piscină. Am ales să ma odihnesc după un drum lung și obositor. A fost alegerea perfectă pentru prima zi și am reușit să mă relaxez foarte bine.

Vizitând orașul Oia: Cumpărături și Apus de Soare Fermecător

Oia Sunset, Beautiful Sunset Oia, Sunset Greece, Sunset Santorini

A doua zi, simțindu-mă revigorată, am fost să vizitez faimosul oraș Oia care este cunoscut pentru apusul fermecător și priveliștea de vis. Oia este un oraș mic care ocupă o parte din insula Santorini, și care are clădiri foarte curate albe imaculate! Multe dintre ele, dacă nu aproape 90% sunt albe și au elemente albastre: gard, acoperiș sau obloane. Am descoperit că ele sunt vopsite așa, în alb și albastru, ca simbol al steagului grecilor.

În Oia am făcut cumpărături :), am luat mici suveniruri și alte lucrușoare care mi-au încântat ochii. Am găsit câteva similarități izbitoare între cultura grecilor și cea a turcilor. Venind în Grecia după vacanța mea în Turcia am găsit câteva lucruri comune pe care grecii le-au împrumutat de la turci. Ca de exemplu baclavalele sau ochiul norocos sau ochiul răului, dar și uneori fizionomia grecilor pare să semene turcilor.

Plină de curiozitate, am dorit să știu ce îi leagă pe greci de turci. Stând la un bar și bând un cocktail l-am întrebat pe DJ despre asta și el mi-a spui că turcii au ocupat teritoriul grecilor timp de 400 de ani – din secolul 15 până în anul 1821 când grecii și-au declarat independența, dar nu au reușit să iasă de sub dominația otomană decât mai târziu și cu ajutorul implicării altor state. Pe perioada dominației otomane, grecii au împrumutat elemente culturale turcești, de aceea există similarități între cele două culturi. Oricum, baclavaua grecească este făcută cu nucă și miere, în schimb cea turcească este cu fistic și sirop de zahăr 🙂

Tot în Oia am gustat faimoasa salată grecească de la mama lor de-acolo și am abuzat de freddo espresso! Mmmm, cafea delicioasă cu gheață.

Capitala Santorini, Fira și Espresso Freddo

În a treia zi am mers în centrul orașului Fira unde am abuzat din nou de freddo espresso. Nu m-am putut sătura, acea cafea este nemaipomenită. Vă recomand să o încercați neapărat. Mâncarea și priveliștea deosebită m-au încântat! Bineînțeles că am făcut din nou cumpărături :))

Pe la jumătatea zilei m-am întors la hotel să mă relaxez la soare și să planific următoarea mișcare :). Fiind și pe la jumătatea sejurului am avut nevoie de puțină planificare pentru distracție maximă și activități noi pentru zilele care urmau.

Yacht de Lux și Cină Romantică

Luxury Yacht Santorini, Yacht Greece,

În a patra zi am închiriat un yacht de lux privat pentru a mă asigura că văd insula și din altă perspectivă 🙂 Și bine am făcut pentru că am trecut printre vulcani, unde a rămas plăcut surprinsă să văd că de fapt sunt doi vulcani, nu unul cum vedeam eu de sus de la hotel.

Volcanoes Greece, Two volcanoes Santorini, Sunset between Volcanoes

Așa este și cu viața, dacă ne limităm doar la un punct de vedere riscăm să rămânem într-un loc toată viața și să pierdem din vedere ce este mai frumos. Este benefic să ne schimbăm perspectiva, astfel aflăm lucruri noi și ne îmbogățim experiența.
Pe yacht am servit și cina în timp ce am admirat apusul pe mare. A fost o experiență deosebită :).

Bronz Perfect și Zorba Grecul

A cincea zi am stat la soare toată ziua, mi-am răsfățat corpul cu diferite creme. Iar seara am participat la o seară grecească în adevăratul sens al cuvântului, unde am dansat și am spart farfurii pe muzica lui Zorba Grecul.
Mi-a plăcut foarte mult, a fost distracție pe cinste, iar staff-ul și vinul lor destul de bun au ajutat la acea seară minunata!

Aisel Bronze, Sun, Tanning, Sunbathing, Evening in Santorini Island

Restul zilelor până la finalul vacanței le-am petrecut explorând vecinătatea și bucurându-mă de soare cât mai mult! Iubesc soarele și profitat de vremea bună ca să mă bronzez și să am un bronz perfect și uniform. Pe care îl voi purta de acum mult timp pe piele. Îmi va aduce aminte de zilele speciale din Santorini, Grecia.

După atâtea experiențe frumoase, oameni frumoși și pozitivi am ajuns acasă cu un zâmbet larg pe buze. Acum parcă îi văd pe români mai frumoși, mai senini și mai relaxați 🙂 Cu această fabuloasă vacanță am mai adăugat încă o adevărată bogăție în cufărul meu cu amintiri frumoase!

Love, Aisel
Aspire to Inspire!

S-ar putea sa-ti placa si