Calatorii

Los Gigantes, Tenerife

This post is also available in: English

Vacanța mea in Tenerife

Prima mea vacanță pe când locuiam în Anglia, în primăvara anului 2013 a fost în Tenerife în Insulele Canare.
Simțeam o nevoie nebună de a mă relaxa la soare undeva nu prea departe, dar totuși să fie cald. Îmi lipsea oarecum căldura exotică a soarelui, razele calde ale soarelui, briza mării, nisipul printre degete…

Îmi era dor să stau la soare și să mă bronzez, așa că am ales Tenerife, Los Gigantes. Această zonă se numește așa datorită stâncilor foarte înalte formate din roci vulcanice pe care le-am admirat îndeaproape de pe faleză. Textura acestor roci se poate observa foarte ușor de pe faleză sau din barcă, și oferă o priveliște deosebită specifică locului.

Vremea aici este veșnic caldă, poate este cea mai bună vreme din lume, în comparație cu vremea Marii Britanii care este pe cât de moderată, pe atât de schimbătoare.
Aici am stat în jur de o săptămână la hotelul cu același nume, Los Gigantes, pe care nu l-am ales la întâmplare. Mi-am dorit să fiu mai aproape de muntele vulcanic și de nisipul negru care a dat o imagine unică plajelor.

O locație de vis

Plajele naturale ale insulei Tenerife au nisip negru, iar cele cu nisip auriu sunt create artificial de către oameni. Aici nisipul este negru datorită erodării stâncilor vulcanice de către apă. Cu toate acestea, plajele sunt atât de frumoase în felul lor unic, chiar dacă nu se suprapun imaginii pe care mai toți o avem când ne gândim la plaje exotice: nisip auriu și apa turcoaz cristalină.

Plaja Tenerife

În prima zi nu am făcut foarte mult pentru că am ajuns târziu în Los Gigantes. În schimb m-am relaxat după drumul de aproape 4-5 ore la un pahar de vin pe terasă ascultând valurile oceanului și simțind briza mării. Aveam un sentiment foarte plăcut să fiu acolo în mijlocul lumii și de-abia așteptam să descopăr ceea ce Tenerife avea să îmi ofere.

Diminețile acolo erau un vis. Mi-a plăcut la nebunie să iau micul dejun și să îmi beau cafeaua admirând pe răcoarea dimineții priveliștea magnifică. Oriunde mă uitam nu puteam să nu simt gratitudine pentru toată frumusețea acelei zone.

Plimbare cu barca pe ocean

A doua zi după micul dejun, vorbind cu câțiva turiști am înțeles că plimbarea cu barca pe lângă munte este excelentă și că dacă avem puțin noroc putem vedea delfinii și balenele în larg. Nu am avut norocul acesta, însă a fost o experiență interesantă să mă plimb cu barca și să știu că undeva sub barca noastră pot fi balene uriașe 🙂

De câte ori am ocazia merg să mă plimb cu barca pe mare sau pe canale, pentru că oferă o priveliște foarte frumoasă și o altfel de experiență a locului.
Aici am văzut stâncile Los Gigantes care sunt chiar impunătoare. Am văzut și plajele frumoase cu nisip negru și auriu, iar peisajele sunt deosebite sub soarele dimineții târzii.

Pe oriunde merg în lume trebuie să le încerc mâncărurile, așa că spre seară am luat cina la un restaurant din portul Los Gigantes. Aici am băut pentru prima dată sangria 🙂 o adevărată sangria spaniolă. Dacă ajungeți aici nu o ratați.

Sangria

Am întâlnit și câțiva localnici veseli, prietenoși și glumeți, exact pe placul meu. Spiritul spaniol al oamenilor de aici mereu m-a încântat. Localnicii sunt relaxați, calzi, primitori, și depinzând de insula din Canare pe care locuiesc, poartă un nume specific. De exemplu, localnicii insulei Tenerife se numesc Tenerifeños 🙂

Loro Park

La numai o oră de condus de la hotel, am mers să vizitez Loro Park. Pentru că este o grădină zoologică, am văzut nenumărate specii de papagali, tigrii, delfini. Această grădină zoologică găzduiește foarte multe specii de animale și plante. A fost o experiență interesantă, cu multă gălăgie, pe care nu o voi repeta. Nu sunt de acord cu vietățile ținute în captivitate pentru a ne distra pe noi oamenii.

Plimbare cu submarinul

Aisel-Submarin

Am mers să mă plimb cu submarinul pentru prima dată în viața mea. Am fost foarte curioasă și întotdeauna îmi place să experimentez lucruri noi. Explorarea oceanului cu submarinul a fost pentru mine o experiență plăcută, chiar dacă mi s-au înfundat urechile foarte tare, mai tare decât atunci când merg cu avionul.

La 60 de metri adâncime în ocean, am văzut foarte multe specii de pești, pisică de mare, pești de toate dimensiunile și toate culorile, și ce mi-a plăcut foarte tare a fost că am văzut și multe epave. Resturile rămase din corăbii m-au dus cu gândul la aventurile piraților. A fost frumos să văd cum sub lumea modernă, sub apă, există o lume veche acvatică ce spune poveștile Insulelor Canare. Este foarte frumos de văzut această lumea subacvatică.

Siam Park

Siam park este un faimos water park din Tenerife. Aici m-am distrat foarte tare și am trăit o experiență pe cât de amuzantă, pe atât de stânjenitoare.
Mi-a plăcut să mă dau în toboganele lor înalte, însă la un moment dat mi-am pierdut chiloții de la costumul de baie și am rămas așa descoperită…. :))) M-am simțit foarte rușinată, noroc cu o fată care mi-a împrumutat prosopul ei de baie până la vestiare. Foarte drăguț din partea ei 🙂

Balene la binoclu

După aventura de la Siam Park am ales să nu mă mai avânt prea mult pe tobogane, ci să petrec liniștită câteva zile pe plajă bucurându-mă de soare și căutând balene cu binoclu. De data asta mi-a surâs norocul și am văzut câteva balene frumoase, dar nu am făcut poze pentru că a fost ceva foarte spontan fără să fiu pregătită. M-a mulțumit faptul că am reușit să le văd :).

Am fost să admir și plaja cu nisip negru, și să fac baie pentru prima dată în ocean. Credeam că nisipul negru va păta prosopul sau hainele pe care le purtam, dar nu a fost așa. Nisipul negru e chiar prietenos. Această plajă a fost mai fierbinte decât plajele pe care le știu eu cu nisip alb. Așa că recomand să purtați șlapi sau papuci de plajă, ori veți simți că mergeți pe jăratic încins.

Aceasta a fost experiența mea din această vacanță petrecută în Insula Tenerife, cu umor, căldură și nisip negru. Aveți grijă fetelor să nu vă pierdeți și voi chiloții prin Siam Park, așa cum am făcut eu 🙂

Mi-ar plăcea să îmi scrieți și voi experiențele voastre din Tenerife. Pe unde ați mers? Ce ați făcut și ce v-a plăcut cel mai mult? Aștept să citesc ce îmi scrieți în comentarii.

Love, Aisel
Aspire to Inspire!

S-ar putea sa-ti placa si